سیگنالینگ سرطان: از زیست شناسی ملوکولی تا درمان با هدف قرار دادن آنها

معرفی کتاب تازه های نشر درحوزه پزشکی

عنوان: سیگنالینگ سرطان : از زیست شناسی ملوکولی تا درمان با هدف قرار دادن آنها
موضوع: پزشکی
مؤلفان: کریستوفر واگنر و دیگران
مترجم: دکتر امیر حسین رضازاده مقدم
ناشر: انتشارات مجد دانش
محل نشر: مشهد مقدس
سال نشر: 1401
قيمت: 5850000 ريال ؛ 511 صفحه- چاپ رنگی
شابک (ISBN): 978-600-6649-29-9
جلد : شومیز مات و طراحی جلد کتاب اصلی

آشنایی با مؤلف
کریستوفر واگنر (زاده 4 اکتبر سال 1947 در اکنهاگن) متخصص در حوزه سرطان می باشد. وی تحصیلات خود را در رشته پزشکی در دانشگاه Rheinische Friedrich-Wilhelms در بن به اتمام رساند و سپس درجه دکترا را در سال 1974 اخذ نمود و کار بر تغییر در تصویر بالینی توبرکلوزیس ریوی در پذیرش اولیه درمان نشده بین سال¬های 1946 و 1970 (تجزیه و تحلیل گذشته نگر سوابق پزشکی) اخذ نمود. در سال 1980 در موضوع محلی سازی و غلظت آنتی ژن کارسینو جنینی (CEA)در بافت، گسترش تومور و بافت شناسی تومور (تجزیه و تحلیل ایمونو هیستو شیمی) آشنا شد.

معرفی و محتوای کتاب:
این کتاب در چهارده فصل تدوین شده است که مؤلف در پیشگفتار، کتاب را چنین تعریف کرده است:
مؤلفان درابتدای پیشگفتار پیشینه ای از تحقیق سیگنالینگ سرطان و روش های و یافته های تحقیقی سیگنالینگ، بهمراه تکنیک های جدید جلوگیری، تشخیص، پرتوزایی و جراحی کمک شایانی به افزایش نرخ درمان در سالهای و دوره های گوناگون و اقدامات و مقالات علمی را بر شمرده اند.
مؤلف هدف اصلی این کتاب را به امید اینکه مقدمه ای مفید برای مجذوب نمودن زمینه تحقیق دانشجویان، پزشکان و محققان باشد نوشته و ترجمه کرده است و اظهار امیدواری کرده اند، اطلاعات تهیه شده در این کتاب کمک شایانی جهت تسهیل انتقال نتایج از تحقیق پایه ای به بالینی باشد. مؤلف تعدادی شکل و جدول با نمایش رنگی که به یادگیری بهتر و کمک برای انتقال آنچه در متن گفته می کند، درج نموده است.

ساختار فصول کتاب
بعد از فصول معرفی ویژگی های کلی سیگنالینگ سرطان، فرایندهای زیستی مرتبط با پیش زمینه های مولکولی تومور شرح داده شده است. از قبیل تولد سلول، روند پیری سلول، و مرگ سلولی.
در سومین قسمت کتاب مثال هایی از مسیر های سیگنالی مهم و بازیگران مولکولی آنها ارائه داده داده شده است. تمامی فصول ساختار شبیه به هم دارند. بعد از چکیده کوتاهی، ویژگیهای کلی مسیر را جهت فراهم نمودن اولیه جزئیات مولکولی شامل پروتئین های کلیدی و عملکردهایشان را نشان می دهد که زمینه ذهنی خواننده را فراه می سازد. در آخرین قسمت هر فصل یکسری استراتژیهای رایج درمانی و مثال هایی برای داروهای تخصصی یا داروهایی که با عملکردهای پروتئین های مورد بحث تداخل دارند معرفی میگردند.
در پایان کتاب فهرست اختصارات آورده شده است.

ترجمه و مترجم کتاب:
این کتاب با همان عنوان اصلی توسط دکتر امیرحسین رضازاده مقدم که تحصیل کرده رشته میکروبیولوژی (سلولی و مولکولی) وکنسربیولوژی و پزشکی در خارج از کشورهستند، ترجمه شده که با توجه به تسلط مترجم به ادبیات زبان خارجی، ترجمه ای روان و ساده دارد و امانت مطالب مؤلفان را کاملا رعایت نموده اند و هدف از ترجمه کتاب را آشنایی دانشجویان و پزشکان و محققان هموطن با یافته های علمی در حوزه سیگنالینگ سرطان و خدمت به هموطنان عزیز ایرانی بیان کرده اند و پس تکمیل تحصیلات و تحقیات در حوزه سرطان برای خدمت به میهن بازمی گردند. مترجم به دیگر دانشجویان و محققان در حال تحصیل و فعالیت درخارج ازکشور نیز توصیه کرده اند از فرصت حضور در مجامع علمی جهان بهره برده و هوطنان عزیزمان را از خدمات خود در انتقال علوم و یافته های جدید علمی جهان دریغ نکنند.

تهیه و تظیم: عباس رضازاده مقدم
بهمن ماه 1401

تمامی حقوق مطالب محفوظ است

پایگاه کتابداران ایران 2023-2002©